Handel

 

Zarządzanie jakością obsługi klienta w handlu

 

Podobnie jak w produkcji dóbr, kluczem do podnoszenia jakości dostarczonych usług jest satysfakcja klienta. W Świadczeniu usług satysfakcja klienta oznacza zaspokojenie jego oczekiwań.

 

Zaspokojenie oczekiwane oznacza:

 

  • identyfikację istotnych determinant jakości,
  • sterowanie oczekiwaniami klienta,
  • sterowanie wrażeniami dotyczącymi oceny jakości produktu i Świadczenia usług,
  • edukacja klienta,
  • rozwijanie niezawodnych systemów wspomagających,
  • poszukiwanie sprzężeń zwrotnych.

 

Obsługa klienta obejmuje wszystkie czynności niezbędne do przyjęcia zamówienia klienta, wytworzenia i dostarczenia przedmiotu zamówienia, a takie dziabania zmierzające do naprawy błędów popełnionych na którymkolwiek etapie realizacji zamówienia.

 

W zasadzie istota tego terminu jest dużo większa. Obejmuje ona również takie elementy, jak budowanie relacji firma – klient, prowadzenie do długotrwałych kontaktów biznesowych, korzystnych dla obydwu stron. Obsługa klienta jest więc czynnością, która ma przynosi korzyści w danym czasie i miejscu. Obejmuje ona czynności przed, jak i po zakupowe. Elementy obsługi klienta przedstawia rysunek .

 

 

Głównym błędem jest złe dopasowanie usług do danego klienta, wtedy gdy źle sklasyfikowano grupy, do której należy zaliczyć danego klienta. Dlatego najpierw trzeba poświęcić czas na identyfikacje klientów i zbadanie, jakich usług będą oczekiwać.

 



 

Zachęcamy do kontaktu poprzez wypełnienie formularza kontaktowego,

przesyłania pytań na adres e-mail noble@noblecert.pl 

lub kontakt telefoniczny z biurem +48 12 357 16 66

 

Zawsze proponujemy niezobowiązujące spotkanie z ekspertem. Prosimy o wcześniejszy kontakt tak, aby zapobiec wydłużeniu się terminu spotkania. Spotkanie jest bezpłatne.

Nasi klienci

Nasi partnerzy

Fundacja Planuj Zdrowie