Zarządzanie jakością obsługi klienta w handlu
Podobnie jak w produkcji dóbr, kluczem do podnoszenia jakości dostarczonych usług jest satysfakcja klienta. W Świadczeniu usług satysfakcja klienta oznacza zaspokojenie jego oczekiwań.
Zaspokojenie oczekiwane oznacza:
Obsługa klienta obejmuje wszystkie czynności niezbędne do przyjęcia zamówienia klienta, wytworzenia i dostarczenia przedmiotu zamówienia, a takie dziabania zmierzające do naprawy błędów popełnionych na którymkolwiek etapie realizacji zamówienia.
W zasadzie istota tego terminu jest dużo większa. Obejmuje ona również takie elementy, jak budowanie relacji firma – klient, prowadzenie do długotrwałych kontaktów biznesowych, korzystnych dla obydwu stron. Obsługa klienta jest więc czynnością, która ma przynosi korzyści w danym czasie i miejscu. Obejmuje ona czynności przed, jak i po zakupowe. Elementy obsługi klienta przedstawia rysunek .
Głównym błędem jest złe dopasowanie usług do danego klienta, wtedy gdy źle sklasyfikowano grupy, do której należy zaliczyć danego klienta. Dlatego najpierw trzeba poświęcić czas na identyfikacje klientów i zbadanie, jakich usług będą oczekiwać.
Zachęcamy do kontaktu poprzez wypełnienie formularza kontaktowego,
przesyłania pytań na adres e-mail noble@noblecert.pl
lub kontakt telefoniczny z biurem +48 12 357 16 66.
Zawsze proponujemy niezobowiązujące spotkanie z ekspertem. Prosimy o wcześniejszy kontakt tak, aby zapobiec wydłużeniu się terminu spotkania. Spotkanie jest bezpłatne.